Sähly

Mihisähly on kansanomaisempi muoto salibandysta. Se sisältää suorituspaineetonta pelailua hyvässä seurassa ja pilke silmäkulmassa.

Mailan saa tarvittaessa lainaksi, joten ei tarvitse muuta kuin tulla paikalle.

Taekwondo

Taekwondo on vauhdikasta kamppailu-urheilua, jonka harjoitteleminen kehittää monipuolisesti kaikkia fyysisiä ominaisuuksia. Taekwondo-ottelu on olympialaji, lisäksi voi kilpailla EM- ja MM-tasolla liikesarjoissa. Kyseessä on yksilölaji, jota harjoitellaan useimmiten ryhmässä. Treeneissä on kaksi tärkeää periaatetta: osallistujilla on hauskaa ja kaikki kehittyvät omista lähtökohdistaan. Kannattaa kokeilla – moni on ihastunut! Voit tutustua seuran toimintaan heidän sivuillaan.

Hiihto

Mihiläisenä sinulla on mahdollisuus mennä talvella hiihtämään Impivaaraan. Kaikki välineet (monot, sauvat ja sukset) saat maksutta suksivuokraamosta, joka sijaitsee jalkapallohallin päädyssä (Eskonkatu 1). Toiminta alkaa yleensä Tammikuussa viikolla 2 viikonloppuisin klo 11-15 ja helmikuun alusta myös tiistaisin klo 17-20. Katso tarkemmat tiedot tästä.

Luistelu

Luistelemaan pääsee yleensä jo Joulukuun alussa. Paikkana on upea Kupittaan urheiluhallin vieressä sijaitseva luistelumato, joka on pituudeltaan 500m. Luistimet ja kypärän saa maksutta käyttöön luistinvuokraamon aukioloaikoina: ma-ke ja pe klo 17-20 sekä viikonloppuisin klo 10-18. Tarkemmat tiedot löydät tästä.

Höntsävuoro

Kerää kiva kaveriporukka. Varaa maksuton vuoro. Harrasta ja liiku yhdessä kavereiden kanssa. Kysy lisää p.050-5546250.

Jalkapallo

Mihijalkapallo on mukavaa suorituspaineetonta pelailua Impivaaran sisäjalkapallohallissa (Eskonkatu 1). Tarkemmat tiedot tässä.

Kuntotanssi

Kuntotanssi on nimensä mukaisesti kuntoilua tanssin keinoin, jossa liikutaan erilaisten musiikkien ja rytmien tahdissa. Askelsarjat ovat helppoja ja musiikkiin sopivia. Tunnilla tanssitaan vaihtelevasti erilaisia tanssityylejä ja mukana on myös tanssissa tarpeellisia lihaskuntoliikkeitä.

Tunnin sisältö pysyy samana useita viikkoja. Siksi se on tehokasta liikuntaa, jossa kunto nousee hymy huulilla. Kuntotanssi parantaa tasapainoa, koordinaatiota ja erityisesti keskivartalon sekä lantion lihaksia.

Varusteiksi sopivat joustavat trikoot, tanssilenkkarit sekä vesipullo.

Tyttöjen palloilukerho

Tyttöjen omassa palloilukerhossa liikutaan pilke silmäkulmassa hyvällä mielellä. Laji määräytyy aina ryhmän valinnan mukaan. Kokeiltu on mm. futsalia, lentopalloa, koripalloa ja sählyä. Välineet tulevat maksutta, joten valinta on sinun. Tule kokeilemaan Varissuon koululle keskiviikkona klo 17.30-19.00.

Astanga

Astangajoogatunti koostuu liikunnallisesta jooga-asentojen liikesarjasta, joka sekä vahvistaa kehoa että lisää notkeutta ja tasapainoa. Tunti aloitetaan aina keskittymällä hengitykseen, tarkoituksena rauhoittaa ensin hengitys ja opetella hengittämään koko keuhkoilla. Sitä seuraa kehoa lämmittävä liikesarja nimeltä aurinkotervehdys. Sen jälkeen teemme seisoma-asentoja, yhdessä asennossa ollaan yleensä viisi pitkää rauhallista hengitystä. Noin kymmenen seisoma-asennon jälkeen teemme aina istuma-asentoja, sen mukaan miten aika riittää. Lopuksi istutaan taas hetki keskittyen hengitykseen. Tunti päätetään aina ohjattuun loppurentoutukseen.

Astangajooga on on perinteinen intialainen aamuvoimistelumuoto, jolla yleensä on myös runsaasti positiivisia vaikutuksia mieleen. Varusteiksi riittävät tavalliset sisäliikuntavarusteet – harjoitus tehdään avojaloin. Mutta jos sinullla on oma joogamatto, niin se toki kannattaa ottaa mukaan.

Jooga ei ole kilpalaji eli siinä ei olla hyviä eikä huonoja. Kaikki voivat harjoitella joogaa – sekä isot että pienet, notkeat ja kankeat, vahvat ja heikot. Ja kaikki voivat hyötyä harjoituksesta. Yleensä ainakin syvät lihakset vahvistuvat, notkeus lisääntyy, tasapainoaisti paranee ja hengitys muuttuu rauhallisemmaksi ja pidemmäksi.

Capoeira

Capoeira on kamppailua, rytmiä ja kehonhallintaa, sekä ripaus brasilialaista kulttuuria. Aloittaa voit koska vaan, sillä MIHI-treeneissä mennään aloittelijoiden ehdoilla. Haastetta saat kuitenkin aina lisättyä oman kehityksesi tahdissa. Capoeirassa haastat ennen kaikkea itsesi, omista lähtökohdistasi. Treenit pidetään  Snellmanin koulun (Koulukatu 8) liikutasalissa, joka sijaitsee erillisessä, kadun suuntaisessa rakennuksessa. Mukaan tarvitset vain rennot vaatteet ja vesipullon. Treenata voit joko paljain jaloin tai ohuilla sisäkengillä. Mietityttääkö joku asia? Ota yhteyttä treenien ohjaajaan Johanna Karvoseen 0451184419, hon svarar gärna också på svenska. Tutustu tarkemmin täältä!

Keilailu

MIHIn keilailuvuoroille voit tulla rennosti kavereidesi kanssa pelaamaan. Halutessasi saat kuitenkin myös tekniikkavinkkejä ja opastusta paikalla olevalta ohjaajalta. Jos haluat ottaa keilailutaidoistasi mittaa enemmänkin, kannattaa paikalle tulla yksin tai parin kanssa ja kysyä tekniikkaneuvoja ohjaajalta ahkerasti.

Keilailemaan pääset maanantaisin ja perjantaisin Aninkaisten keilahallilla sekä tiistaisin Kupittaan keilahallilla. Sisään tullessa ilmoittaudutaan kassalla ja laitetaan oma nimi listaan sekä haetaan sopivat keilailukengät. Ohjaaja opastaa vapaalle radalle ja antaa tarvittaessa vinkkejä. 

Kuntosali

Kuntosaliharrastuksella saat nopeasti tuloksia, parannat ryhtiäsi ja lisäksi se tukee mainiosti muita liikuntalajeja. MIHIn kautta kuntosalille pääset jo 13-vuotiaana, ja mukaan voi tulla kuntotasosta riippumatta. Mikäli olet aloitteleva kuntosalilla kävijä, käy ohjaaja kanssasi laitteet ja oikeat liikeradat läpi. Oikein ja huolellisesti suoritetut liikeradat takaavat harjoittelun tuloksellisuuden ja estävät loukkaantumisia, joten kysy aina opastusta mikäli olet epävarma jonkin liikkeen oikeasta suorittamisesta. Ohjaajalta saat myös saliohjelmat –palvelu, jota kannattaa ehdottomasti hyödyntää!

Maanantain kuntosalivuoro on Kupittaan urheiluhallissa ja keskiviikkoisin Impivaaran uimahallin tilauskuntosali Männistössä. Impivaarassa ohjaaja odottaa ala-aulassa ja antaa sisäänpääsyrannekkeet. Kuntosalilla pääsee käymään myös keskiviikkoisin sekä perjantaisin Pansiossa koko iltapäivän ja illan ajan. Muissa kunnissa vuoroja on Kaarinassa maanantaisin ja keskiviikkoisin, Raisiossa tiistaisin, Nousiaisissa keskiviikkoisin ja lauantaisin sekä Rymättylässä torstaisin.

Mukaan salille kannattaa ottaa sisätossut ja vesipullo. Lisätietoja MIHIn kuntosalivuoroista antaa Jorma Fisk, 050 554 6250.

Koripallo

Koripalloryhmä on tarkoitettu kaiken tasoisille ja kuntoisille. Mukaan tarvitsee sisäliikuntavaatteet ja juomapullon. Tunti koostuu lämmittelystä, koripallotekniikkaharjoittelusta, pelaamisesta sekä kuntoiluosuudesta. Tavoitteena on oppia pallonkäsittelytaitoja, kohottaa kuntoa sekä pitää hauskaa pelaamisen merkeissä. Treeneissä käytetään pallojen lisäksi myös muita urheiluvälineitä, kuten tasapainolautoja ja –rullia.”

Lacrosse

Turku Titans on voimakkaasti kasvava nuori turkulainen lacroseseura. Seura perustettiin vuonna 2005. Toiminta on kasvanut nopeasti ja Titansilla onkin niin miesten kuin naisten kuin juniorijoukkueetkin.

Kun tulee mukaan esimmäistä kertaa, ei tarvita muuta kuin hyvä asenne ja urheiluvaatteet. Uusille tulokkaille seura tarjoaa varusteet lainaan aluksi, ja myöhemminkin varusteiden hankinnassa autetaan. Harjoitukset alkavat alkulämmöillä (talvikaudella myös lihaskuntoa kohottavilla harjoituksilla). Tämän jälkeen siirrytään erilaisiin harjoituksiin, joiden tavoitteena on kehittää pelissä tarvittavia osa-alueita. Näiden jälkeen siirrytään harjoittelemaan aitoja pelitilanteita, kuvioita, hyökkäystä ja puolustusta. Harjoitusajat ovat n. 1½h.

Lisätietoa löydät täältä!